Tips til at arrangere en fest derhjemme

Uanset om du planlægger en fødselsdag eller en husopvarmning, skal du arrangere en fest derhjemme, hvilket kræver nogle forberedelser. Er du bange for at overse noget? Så hjælper vi gerne med dig! Med disse 10 tips kan din fest ikke gå galt hjemme.

1 Vælg dit tema

Hvis du vælger en temafest, er valg af dit tema den første beslutning, du skal træffe. Alle yderligere forberedelser kan så matche med dit tema, det bliver grundlaget for valget af din dekoration, invitation, snacks …

2 Lav en original invitation

Indbydelsen til dit fest er bedst udvalgt 2 måneder før festen. Du foretager disse invitationer online hurtigt og nemt, helt efter dine egne præferencer. Brug et godt billede og tilføj en god tekst for at gøre det personligt. En masse kort kan tilpasses, så de kan bruges til alle slags lejligheder, fra fødselsdagsfest til baby shower, fra et jubilæum til en husopvarmning. Kom godt i gang med dit yndlingskort, og du vil blive forbløffet over det gode resultat!

Send dine invitationer ca. 6 uger før datoen, så alle kan meddele dig i tide, hvis de vil være til stede. Bestemt i en fest derhjemme er antallet af tilstedeværende personer ret begrænset, så du vil gerne vide på forhånd, hvem der kan eller ikke kan komme.

Glem ikke at nævne følgende punkter på din invitation:

Stedet og den time, hvor dine gæster forventes
Hvilket parti vil det være: en temafest, en fest, en havefest …
Uanset om der er en kjolekode
Muligvis en gaveide

3 Gør dit hus partyproof

Du organiserer ikke en fest hver dag i dit eget hus, så det kræver nogle justeringer af interiøret … Kontroller først hvilke værelser du vil bruge til at modtage dine gæster og befri dem fra alle skrøbelige og unødvendige genstande.

Sørg for, at værelset er tydeligt indrettet til dine gæster. Hvor kan de finde drikkevarer og snacks? Hvor er dansegulvet? Hvor kan de sidde et øjeblik for at indhente? Jo bedre du organiserer det på forhånd, jo mere hyggeligt bliver det på selve tiden.

Giv dit hus en god ren, før du starter dekorationen. Køkkenet, stuen, salen, toilet, … skal være spic og spænde for at modtage dine gæster godt.

Især om vinteren er det vigtigt at skabe et sted, hvor alle dine gæster kan forlade deres frakker.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *